söndag 15 januari 2012

Jag ammar och jag fungerar

Jag ammar och jag fungerar.

Här kommer ett litet re-aktivt inlägg på mina upplevelser från igår:

Jag var på ett innekafé igår em, med min kära och hans kära barn samt Vår (hela familjens) kära bäbis. Hon låg och sov i min famn med tutten i mun helt nöjd, varm och slapp och go. Jag tänkte inte ens på att hon fanns under en liten stund, för vi var som ett. Som det kanske ska va.
Helt plötsligt upptäcker jag en "hot mama" i högklackade läder stövlar med tajta jeans och upp -hottad till max springa förbi med en "liten" som min egen hängandes på armen som en Armanibag likt Paris Hilton på krogen, och hon får ju ursäkta att jag stirrade, men barnet såg vettskrämt ut och jag fick panik och fick svårt att andas för jag såg att ungen var livrädd. Sekunder efter detta intryck "spottade" jag en nappflaska med antagligen nyvärmd ersättning i microvågsugn i hennes andra hand samt i sista sekunden hennes blick på mig.
Jag vände snabbt bort blicken för att inte verka bråkig och duktigt men helt just då oförståendes om min egna reaktion då allt hände så plötsligt. Hon rände fram och tillbaka mellan två bord och gav den lilla mat; för det första rännandes!?;  vid det ena bordet och hämtade saker vid det andra, där det satt en massa pappor med småbarn och tjattrade med en andra morsa som också hade nån liten plutt med sig.
Jag tänkte: Undrar vad hon blängde så ilsket för, det är ju liksom inte direkt mitt fel att HON har nappflaska till sitt kid? Sen insåg jag, efter att ha tittat ner en sek på min lilla älskling Att: Det sved nog att se mig ha det så förbannat underbart bra.
och, summa summarum.
Jag Är Jävligt Trött På Att få Arga Blickar Från O-ammande Morsor Just Because JAG FUN KAR.

Och nej. JAG lägger inte min dyrbara tid på att HOTTA mig framför spegeln när min unge ligger och blir traumatiserad av att ingen bryr sig hans rädsla utan jag TUMMAR på det och ger mitt barn en trevlig vistelse här iställlet OCH resultat=? Mitt barn är NÖjt. Jag är nöjt. Även min man är Nöjd FAST jag inte ser ut som en sur kärring med hotta BOOTS för han älskar mig.
så. nu känns det bättre. förlåt om jag sårat någon. förlåt att jag är så svag. förlåt att jag är reaktiv.
men jag är så GLAD ATT JAG ÄR JAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar