onsdag 4 juli 2012

Stå för sina Övertygelser.


En lista på vad detta innebär för mig.

:

Jag backar aldrig för mina övertygelser.
Jag blandar inte ihop övertygelser med oförätter, jag har inget som helst intresse av att aldrig få göra fel.
Jag kommer aldrig stå för mina oförätter, av en enda enkel anledning: Dom fel och brister jag har väljer jag inte medvetet att ha. De övertygelser jag har, väljer jag medvetet att ha.
Jag vill alltid sträva efter att vara så god som möjligt.
Jag vill bara umgås med människor som jag kan stå för.
Jag står alltid för mina åsikter, gärna ofta högt och tydligt.
Att jag gafflar om mina starka åsikter innebär INTE, att jag gafflar om allt.
Att utrycka åsikter så till den grad att folk tar avstånd ifrån mig, är inte samma sak som, att alla mina vänner tar avstånd ifrån mig.
Det är inte negativt att folk som inte gillar mig för den jag är, tar avstånd ifrån mig.
Det är positivt och utvecklande att omges av människor som vill ha att göra med mitt hela jag.
Att vara arg är inte samma sak som att vara ond.
Att låta positiv behöver inte innebära att man är god.


Jag Tycker att;

Det enda sanna i en människas personliga utveckling är;

Att hon först måste Bryta ihop.
Sen måste hon Ge upp.
Sen kan hon Se upp.
Sen börjar hon sträcka sig mot ljuset.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar