onsdag 11 februari 2009

Disken står och hotar mig till döds.

Har någon en endaste aning om, hur Farlig en disk kan vara? Jag sitter här, den (disken) står därborta. Öga mot öl glas (faktiskt inte, saft glas, äger inga ölglas, och kommer aldrig göra heller) men ändå, glas som jävla glas, och fullsmetade med intorkad livsafarlig oboy och havremjölk är dom. Och det är bara början. Ända bort tillspiskanten registrerar jag att disken räcker till. Och gör jag inget idag, kommer den ha dragit över smärtgränsen innan i morgon förmiddag, och sen ner på golvet, och vem vet, kanske påväg in i badrummet. Och hur ska jag då kunna äta middag i morgonkväll?? Jag som börjar bli hungrig redan nu, men allt på för tok för lat och ointresserad och stolt samt hungersmässigt apatisk för att vilja göra nåt åt saken.

Jag ska dricka ett glas till, jag vet att det finns två kvar i skåpet. Minst. Sen får vi se. 

Men disk, som inte vill diskas, samt som inte vill bli diskad, ÄR farlig. Jag får faktiskt Ont rent fysiskt av att se på den.


4 kommentarer:

  1. Men du, om du diskar, då är blir du ju diskvalificerad, hahahaha, i morrn går du och handlar lite engångsglas så är problemet löst...
    Så gör vi i en annan del av köping

    SvaraRadera
  2. jag vet hur du gör. det blir iallafall lättare...tror jag. när du har använt nånting..typ glas eller fat..så skölj ur det. få bort allt kladd. ställ ner det i diskhon. då ser det bättre ut. lättare att ta tag i sen o diska. ELLER så kanske du orkar att diska det på en gång om du ändå står o sköljer ur glaset du precis har använt...? jag vet inte? men testa :) jag försöker att göra så..att diska bort det jag använt på en gång..då blir det aldrig några högar med disk. eller ibland blire ju det såklart.. men men ...:)

    SvaraRadera
  3. Det är förjävligt helt enkelt. Man kan lika gärna ta livet av sig. Diska, fy fan!

    SvaraRadera