onsdag 5 januari 2011

Dessa två stora påfrestande känslor ska jag alltså försöka besegra detta år till trots. Mina verktyg kommer att vara;

Total uppkäftighet
Total hängivenhet
Total uppriktighet
Total fokusering

Allt som inte kommer att tolereras att beröras av dessa mina verktyg kommer lyckligtvis att stötas bort från mig, såvida jag inte själv stöter bort först. Vad skönt.

Mitt mål med detta är:

Att på högnivå plana till en struktur i min vardag så att jag kan ta in tillräckligt mycket kunskap i ämnen som berör mig och mitt liv idag, och i min framtid. Varför? Därför att jag är totalt övertygad om att dessa ämnen, berör, ämnen bokstavligt talat som gjort mig till den jag var för snart åtta år sedan och som jag sedan dess, med endast min vilja som verktyg tagit mig hit idag, med allt vad det innebär.
Det har varit ett åtta år långt trauma, och dessa år har ändå varit slutändan på ett 23 år långt fasansfullt trauma som tidigare var min normala tillvaro, inuti.

De närmaste människorna har jag avslutat kontakt med, då de har varit de största bovarna i mitt tillfrisknande. Både medvetet och omedvetet. Och än större var jag den största boven i hela mitt drama, men jag ger mig själv en applåd, som så fort som jag insåg min charad, avstog från den.


Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar