onsdag 5 januari 2011

Idag ett försök till vinst



Idag är en dålig dag, och detta till trots, trotsar jag mig själv till att vara drastisk, emot min lust med Med min vilja. Jag har inte druckit kaffe, inte ätit nämvärt med godis och är blodsocker låg, men ÄNDÅ försöker jag här att klargöra något för mig själv som är sant.


I affektivitetens namn.

Affektiv betyder, Känsloladdad, emotionell.

Jag avskyr affektivitet, när syftet är att nå ett eget skapat egoistiskt, drastiskt och dumt syfte.
Jag älskar affektivitet som syftar till att åstadkomma stor förändring, för fler människor, djur etc än endast en. När den så att säga kan skapa ordning i kaos.


År 2011 är kommet. Ett år kvar tills vi enligt mayaindianerna kommer gå in i guldåldern. Rent komsiskt sett vilket vi oundvikligen måste följa med i vare sig dumma okunniga människor vill eller inte.
Men lyckligt ovetandes skall inte vara glada i onödan, för denna guldåldern för med sig ett outtalat ansvar gentemot envar.
Att befria sig från rädsla.

Rädsla. Rädsla är en känsla som man känner vid hot eller riskfyllda situationer, både äkta och inbillade, eller även:
ett extremt ogillande av situationer, tillstånd, saker, människor och liknande, till exempel mörkräddhet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar