lördag 30 juni 2012

MOD

                         
      Jag tänker konstant på tyckandet, kännandet, och agerandet.


       Jag har lärt mig att det är skillnad mellan ;


                    ----Att känna och tycka saker om det man känner  
                                                        Vs 
Att tycka saker utifrån det man känner  i en konflikt, som argumentation----


Gör man det sistnämnda när man känner sig utmanad eller attackerad (obs!!! när man KÄNNER sig) så  tycker jag att det;

-Innebär att man är jävligt insnurrad i ett jävligt komplicerat tankeprogram som i princip kan krossa vem och vad som helst. Med stor risk har man en narcississtisk persolighetsstörning, av någon grad (alla bäckar små) att tacka för detta.


-Jag skriver utifrån en konflikt här, som synes för den med syn. Konflikten är min. Och den har jag inte bett om.
Jag skriver utifrån mitt liv och ett gratis tips till folk som är så insiktslösa att det blir skrämmande att inse, att det man GÖR faktiskt får konsekvenser:
 Om ni vill slippa känna igen er i mina blogginlägg alternativt bli/slippa känna er kritiserade eller omnämnda så snälla; inse att ni lever.

Jag brukar ofta skriva planlöst utan planering. Jag skriver ofta i affekt som redan nämnts. När ett tema blivit för stort i mitt huvud (i min egen psykos?) då är det dags att få ut det, och jag har provat att skriva med penna, och det går inte, jag hinner inte med. Jag skriver med fingersättning (tack handelsprogrammet på Carlforska i Västerås) Tack vare min cancermaskin, har jag blivit både bättre på att skriva, skriva fort samt tänka bättre. Fast i bland måste jag erkänna att det kanske går lite "föör" fort och sen skäms jag.


-     Någon ska ha kalas här hemma idag. Denna någon låter lustigt ute på altanen medans det städas och grejjas. Förväntningar och lycka är i luften, samt även lite förbittring tror jag pga av någon slags kommunikation som uteblir mellan den som ska ha kalaset och den som ansvarar för det (;)) Det är vad jag vilar ögonen på just här och nu. Lilla bebisen har börjat få feber och kryper runt och gnäller. Hon har det jobbigt för hon mår inte bra, men vill inte ligga still i knäet här heller eller ligga i sängen och ha tråkigt. Själv har jag precis fått bihåle-värks-lättnad efter tre veckors plågor, och då tar min bebis över såklart.

-Lite verklighets-status från min sida, och lika trist att läsa sådant uppradande av situationsberättelser lika trist tycker jag att det är att skriva det. Men det bara kom.

-För mig är inte poängen i livet bara Att jag gör något eller vad jag gör utan Hur jag gör det och hur det Känns.

     
 Insikter kommer till en människa genom erfarenhet.

Känner man inte att man gör något är det ju helt jävla bedrövligt meningslöst att ha en massa "att göra listor" och krav och mål och måsten. Om det bara är för att Göras.
Jag vill UPPLEVA det jag gör, medans jag gör det. Annars kan det fanimej vara.


 All visdom ser jag som resultat av något.  Någon någonstans har GJORT något för att uppnå visdom. Jag skulle kunna sluta blogga och bara skriva en enda avslutande mening på min blogg och sedan gå upp i rök, om jag anser att visdomsord är svaret på allas problem.
 Färdigförpackade visdomar är genvägar som i bland kan kännas som läkande, stärkande och lugnande medicin.
 En insikt kan komma fort och det kan kännas som att den alltid har funnits när den väl har kommit. Troligtvis har den funnits hela tiden också, men personen som INSER insikten har inte funnits hela tiden. Jag i alla fall, blir ny med varje insikt.

Därför är jag absolut inte den jag var för 20 år sedan.
- Såklart INTE!
 Jag tog avstånd från mig själv redan vid 24! I och med detta började vissa ganska så radikalt viktiga människor i mitt liv att aktivt bryta ner mig. Då började jag nämligen att ändra på mig.
   BRUTAL ÄRLIGHET har varit mitt konstruktiva metod. Jag har aldrig blivit arg på dom som varit brutalt ärliga mot mig.
 Jag har inte Skällt ut dom för att dom påpekat att jag inte gör allt så jävla bra, att jag kanske till och med gör jävligt dåliga saker ibland mot både mig själv och andra eller att det inte är lönt att skylla ifrån sig på ditt och datt bara för "att jag känner att", när något går snett utan;
 Jag är dom evigt tacksam för att dom hjälpt mig bryta mig loss från mitt hallucinerande.

BRUTAL OÄRLIGHET OCH ORÄTTVISA har brutit ner mig sedan jag var 9 år gammal.
Jag har alltid haft en känsla av att jag vet exakt vem jag är i bröstkorgen, och den exakta punkten har haft jävligt ont. Ont av lögner, psykisk misshandel av både barn och vuxna, vuxna som hade ansvaret för mig och min tillväxt, ont av charader för att överleva, ont av hat, ont av kyla och av att rent ut av inte få existera.

När mina barn kommit till världen har jag förstått allt det här, och ingen människa i hela världen kommer komma undan med att ljuga, missleda, hjärntvätta, manipulera, stjäla eller dogmatisera varken deras eller min verklighet.
FÖR DÅ KOMMER JAG HÖRAS och märkas VAR SÅ SÄKER!

Mina barn ska inte uppfostras till att leverera resultat för någon annans skull. Dom ska vara Vilda, Välfungerande och mänskliga. För mig innebär detta INTE att dom ska sitta och vara tysta och snälla och prydliga som om dom fått en glödande spett uppkört i arselet. Det betyder heller inte att dom ska klättra på väggar och bete sig som rabiata dårar. Det betyder det mänskliga mittemellan. Dom ska leva, röra sig både inuti och utanpå och dom ska bemötas med respekt för sina inre väsen. Så därför upplyser jag mänskligheten om vem jag är här på min blogg,
för att när det kniper till och vi drabbar samman med övriga boenden här i sverige, så kan man bara släppa förväntnigarna på att jag ska bete mig som nån annan än JAG SJÄLV.


Och folk som beter sig och gör antaganden om mig som sjukt nog utgår från föreställningar som inte ändrats på 20 år,

 for fuck sake!! ??

, har ni aldrig någonsin överhuvud taget antagit en personlig utmaning i hela erat jävla liv?

Jag mår just nu dåligt av att se folk som har nästintill alla sina dåliga ovanor, slentrianmässiga sjargonger, omogna beteenden och intressen och livsstilar som dom hade vid 14 års ålder.

Med Rätta.      





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar