lördag 17 januari 2009

I dag Lördag, i Morgon, Söndag. Söndag, min ensamma vecka, innbär, Städning, handling, tvättning samt strykning, samt matlistning, för nästa vecka. Har något av dessa uppdrag gjorts som dom skulle, dom dagar dom var planerade att skulle gjorts, hade Söndag, varit Nice. Men icke. Så vad gör jag åt detta? Jag går ut och super såklart. Vad annars? 
Jag gör inte detta ofta, men det hjälper inte, för jag lyckas ofta missa att göra allt som jag planerat att göra, som innefattar husligt arbete, i tid. Jag blir så stresssad av mig själv. Jag orkar ju gå och ta hand om en häst som vägar 800 kg. Så varför ska det vara så jävla svårt att dra några varv med en liten sketen AFK (damsugare) på rusta, ta hand om en stryktvätt som max väger 30 kg, slänga in en smutstvätt på max 5 kg samt klottra ner några maträtter på ett papper så jag slipper tänka nästa vecka. VARFÖR ska det var så svårt när det är så jävla simpelt???? 
Är detta nån slags omedveten protest mot någonting månntro? Och i så fall varför? Jag önskar verligen få fatt i nån slags intellektuellt godtagbar förklaring till detta, och det NU!

Nej, jag fick ingen. Precis som jag trodde. Jag blir så trött.

Och tröttare kommer jag bli, med alla dessa göromål kvar tills i morgon då jag även kommer att vara BAKIS som ett as. 
Nej det vägrar jag. Jag ska dricka brännvin special, min gamla favorit, och det är ju rena sportdrickan för en värmlänning med hjulben.

Hoppas bara jag kommer in med ett för gammalt legg, annars blir det ju lite Så Där; som man ju tydligen säger nuförtiden.

Jaja. Jag ber på mina bara knäskålar för mig själv. 

2 kommentarer:

  1. Hihi hoppas att du får det roligt när du festar o att du inte är allt för bakis i morgon. Jag känner så väl igen mig i det du skriver om städning etc, varför är det så himla svårt? Ingen aning. Jag vet iallafall att när jag är lite småbakis, då kan jag ibland, få ett ryck o dammsuga o diska. Hmm . knasigt det där. Men du, ta en sak i taget, gör du allt samtidigt, samma dag är det lätt att du blir jättetrött o inte får NÅGOT gjort! Som sagt, en sak i taget så fixar du nog det där :) KRAM

    SvaraRadera
  2. Jah hehe, jag orkar egentligen hur mycket som helst, men vissa saker, bara råkar jag glömma! Det handlar nog om nån slags disciplinsmiss ens föräldrar gjort, att man liksom fått nån spärr mot sånt som är dödsviktigt, fast man vet att det är nåt som får en att må as skönt när det är klart, men som ALLTID måste tyckas att det är KUL att göras! Jag gör det, men inte lika ordentligt som jag VILL.

    Blä.

    SvaraRadera