onsdag 14 januari 2009

Jag gillar inte min rubrik, om jag skall vara helt sanningsenlig. Men jag kommer att behålla den, tills jag kommer på motivet bakom varför jag kom på den. 
Jag vill nog bara retas lite med mig själv för att jag är sur och avundsjuk på folk som är lyckliga och gifta och familjära av sig. De där jävlarna som är allt som jag inte är. Men som jag skulle vara, om jag hade någon att vara det med.

Men jag grubblar så. Det var bara ett uttryck som slog ner som ett blixtnedslag härom veckan, något jag ofta hört sägas, påstås, uttalas på film och tv. Att; "varje flickas dröm är ett vitt bröllop". Iallafall, många flickors dröm, bevisligen, vilket jag erfarit genom diverse kärlekssåpor (amerikanska) och bröllops tävlingar. 
Men det som slog mig var att jag aldrig har hört talas om att "Varje pojkes dröm är ett vitt bröllop". Varför har jag inte hört det?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar