onsdag 18 mars 2009

Det är en bra dag idag



Virus infektion i halsen till trots. Navel bråck i naveln till trots, samt, värkande ödem (ja, jag vet ju, jag är ju undersköterska, enl. mamma) i lilltån pågrundav häst-fel-trampning till följd av distraction.

Men Solen skiner! Jag har inget körkort, och ej heller någon bil!

Men VEM bryr sig! Bättre kondis än en fjortonåring har jag ändå och starkare än en 70 åring (å det vet jag för jag tog 15 kg mer i axelpress i måndags, än en 70 åring som satt däre före) såe, inte kan man klaga.

Jag menar, för lite mindre än 4 år sedan, blev jag omkörd av tanter med rullator på stan, då jag var både gravid, alldeles för fet i min egen graividitet som följd av stilla liggande pga utbrändhet. Jo. Jag kunde knappt gå, och min största önskan och i princip enda önskan under ca ett halvårs tid var: Att kunna ta mig ut och gå den lilla sträckan mellan två hus som jag kunde se från mitt balkongfönster. Det såg så mysigt ut just där, på morgon kvisten i diset och frosten och soluppgången.

När jag tillslut inte insågit, att jag faktiskt fått tillbaka någotsånär mycket kraft för att göra detta, då satte jag igång o cykla i stället. Så den lilla promenad gången glömdes totalt bort.

Jaja.

Nu sitter jag i allafall här och har lite halv hjärtat bestämt mig för att sluta stressa för det förbannade körkortet. Jag tar det väl när jag tar det. I alla fall har jag lyckats uppgradera på körkorts proven på datorn från Underkänd 62 rätt till Godkänd 67 rätt. Och detta utan att plugga??

Så. Jag litar på universums heliga krafter nu.

Och försök bevisa att svart inte har strålning, samt att en färg har en färg.

God Jul.

5 kommentarer:

  1. Ja idag är det en fin dag. Solen lyser. Fåglarna kvittrar. Säpo springer runt här som en galning :) Vore kul att ses nåndag...säpo vill gärna ses han med ;)

    Kram och God Jul då ;)

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja det vore jättesköj! Jo det vore kul om du kom ohälsa p mig nån gång, o jag kom o hälsa p dig nån gång! Så det blir jämt! =))

    SvaraRadera
  3. Detta är gud som talar; masken var the shit och frätte bort alla pormaskar, huden ser nu ut som en bäbisstjärt! Hudvårdskittet ska investeras i ändå.
    Slut för idag.

    SvaraRadera
  4. Å andra sidan blir det ju samma pris per användningstillfälle som mystic mask (mystic hamnar nog tom lägre), eftersom att apivita bara räcker till 2 portioner bäbisstjärt.

    SvaraRadera
  5. Jo, jag låg och tänkte på det i dag faktiskt. Att det nog ligger nånting i detta faktiskt. Jag ska fanimej krypa till korset, o gå o inhandla en sån dära maskpöse nästa vecka. Kan du tänka dig följa med som moraliskt stöd??

    För övrigt, min panna börjar se ut som mina ostrykna gamla urblekta sänglakan. Kan en hudvårds-session kanske in bokas på nån slags exsclusive hudvårds salong nånstans, för konsultation?

    SvaraRadera