onsdag 25 mars 2009

Sovmorgon.


Kl: 07:32

Dagens sovmorgon inleddes med uppvaknande till följd av pissnödighet, muntorrhet samt rejäl nackspärr. Därefter började den om.

Kl: 11:10

Andra omgång av sovmorgon, avslutas, genom uppstigning. Till följd av säng-grubblande och ovaga känslor av depression.

Beskrivning:

Har sovit hela natten, vad jag kommer ihåg, har drömt diverse intressanta och fantasi fulla samt verklighetstrogna drömma. Bl.a höll jag på att flytta ihop med en medelgammal man som gick omkring i min lägenhet i kalsonger och undrade om jag inte skulle ta och ta mina barn och mina prylar och bli i hop med honom, så han kunde skilja sig från sin fru. Kåt som jag var, hade jag svårt att säga nej, men gjorde det ändå. 

Därefter var verkligheten ett faktum. Solen sken (skiner fortfarande) därute, men inte hjälper det idag.
Hela sovmorgonen gick åt att ligga och tänka på, hur meningslös jag själv som person, individ och människa faktiskt är.
Samt hur meningslöst mitt lilla liv denna dag faktiskt upplevs av mig samme.

Jag är 31, 25 % arbetsför, utan jobb, utan adekvat utbildning, utan körkort, utan bil, utan ett fett sparkonto på banken och utan häst och utan framgång.

*Böcker som inte går av för hackor det har jag, men inte läser jag dom för det.
*Målarfärger, penslar och papper, samt tom även ett ritbord har jag, men jag sitter aldrig vid det och än mindre målar jag på det.
*Diverse omålade väggar som suktar efter färg, finns, men jag målar dem inte ändå.
*Ostädad balkong till oigenkänlighetens gräns, innehar jag även, men den städas inte lika fullt.

Tilläggas skall alla betydelsefulla hushållssyslor, som jag inte sysslar med, lika passionerat, som jag hela tiden föreställer mig, att jag ska göra, finns.

Men däremot rider jag häst, sköter häst, simmar, solar, tränar och föder upp två små barn som pussar och kramar och jamar, så fort dom kommer i närheten av mig. Förra helgen roade vi oss med att vara på ikea och leka djävelbergare, och nästa helg kan det bli något i stil med knatte ridning, vanlig hederlig hästskötning med inslag av diverse naturupplevelser eller badning på lögarängen.

Eller så drar vi bara till morfar och degar o käkar godis.

Jag vill ha betyg.


2 kommentarer:

  1. Du glömde att härja upp karlarna på f1 i brygga, vilket ger ett MVG i betyg!

    SvaraRadera
  2. Jasså? Jag hade räknat med IG för detta missgärdande!!

    SvaraRadera